Als je Microsoft 365 afneemt bij ons heb je bij de meeste licenties ook de beschikking over Teams. In deze handleiding leggen we uit hoe je een team aanmaakt.
Inhoudsopgave
Team aanmaken
- Start Microsoft Teams en klik links op Teams;
- Klik onderin op Lid worden van een team;
- Klik op Team maken;
- Je kunt nu kiezen voor twee opties:
- Een geheel nieuw team maken: Hiermee maak je een nieuwe groep aan en kun je zelf bepalen wie je hier aan toevoegt.
- Maken van..: Hiermee kies je een bestaande Microsoft 365 groep en voeg je automatische alle gebruikers uit de gekozen groep toe.
Leden toevoegen
Wij kiezen in dit geval voor Een geheel nieuw team maken, omdat wij zelf een eigen groep willen maken.
Kies eerst een een Team vorm:
- Privé: Alleen beheerders van deze groep, kunnen nieuwe leden toevoegen. (Gebruikers moeten uitgenodigd worden),
- Openbaar: Iedereen binnen de organisatie kan zich op het team aanmelden of afmelden
- Hele-organisatie: Iedereen binnen de Microsoft 365 organisatie wordt automatische toegevoegd.
Wij kiezen in dit geval voor Privé, waar wij zelf willen bepalen wie er toegang heeft.
- Vul de gewenste Teamnaam en Beschrijving in en klik op Maken.
- Het team is nu aangemaakt waarna je gelijk de vraag krijgt om leden toe te voegen;
- Vul het e-mail adres van degene die je wilt toevoegen en klik op hun naam in de lijst welke naar voren komt;
- Klik op Toevoegen;
- Klik vervolgens op Sluiten en daarna op Begrepen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren