Relay Access Denied error bij Argeweb verhelpen

Gewijzigd op Di, 20 Aug om 11:01 AM

Als je mail gebruikt in een mailprogramma kun je de foutmelding Relay Access Denied krijgen. In dit artikel leggen we uit waar dit door komt en hoe je dit kunt verhelpen.

Inhoudsopgave

Inleiding

Als je deze melding krijgt staan de instellingen voor de uitgaande mailserver niet goed. Als je een iPhone gebruikt ziet de melding er vaak zo uit: "De server accepteert de ontvanger niet omdat de server relaying niet toestaat." Het is belangrijk dat er voor de uitgaande mailserver verificatie ingesteld staat en dat de mail verstuurd wordt via poort 587. We leggen uit hoe je dit aanpast.

Outlook

  1. Ga naar de account instellingen;
  2. Kies voor Meer instellingen;
  3. Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail;
  4. Vink de volgende optie aan: Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist;
  5. Ga naar het tabblad Geavanceerd;
  6. Wijzig de uitgaande mailserver van 25 naar 587;
  7. Klik op Ok en daarna op Volgende;
  8. Klik op Voltooien.

Apple Mail

  1. Klik naast het Apple icoon op Mail en vervolgens op Voorkeuren;
  2. Ga naar Server uitgaande e-mail (SMTP) en klik op Uitgaande mailserver;
  3. Klik in het dropdown menu op Wijzig SMTP server lijst;
  4. Klik op het tabblad Geavanceerd en vul de volgende informatie in:
  • Gebruik aangepaste poort: 587
  • Identiteitscontrole: Wachtwoord
  • Gebruikersnaam: Uw volledige e-mailadres
  • Wachtwoord: Het wachtwoord van uw mailbox

Windows Live Mail

  1. Klik op Accounts en vervolgens Eigenschappen;
  2. Kies voor het tabblad Servers en vink onderaan de optie Voor deze server is verificatie vereist aan.
  3. Klik op het tabblad Geavanceerd;
  4. Wijzig de poort van de uitgaande mailserver van 25 naar 587.

NB: het gebruik van Windows Live Mail wordt afgeraden. We kunnen een goede werking niet garanderen.

Mozilla Thunderbird

  1. Klik met de rechtermuisknop op je account;
  2. Kies voor Instellingen;
  3. Ga links naar Uitgaande server (SMTP);
  4. Kies bij de optie Authenticatiemethode voor Normaal wachtwoord;
  5. Wijzig de poort van 25 naar 587.

iPhone/iPad

  1. Ga naar Instellingen en vervolgens naar E-mail, contacten, agenda's;
  2. Tik op je account en doe dit vervolgens nogmaals;
  3. Onderaan bij de optie Server uitgaande post tik je op de uitgaande mailserver.
  4. Tik daarna op de hoofdserver;
  5. Gebruik hier de volgende gegevens:
  • Hostnaam: mail.argewebhosting.nl
  • Gebruikersnaam: Het volledige e-mailadres
  • Wachtwoord: Het wachtwoord die bij de mailbox hoort
  • Gebruik SSL certificaat: Deze optie mag aan 
  • Identiteitscontrole: Wachtwoord
  • Serverpoort: 587

Tik vervolgens op Gereed om de wijzigingen op te slaan.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren