FAQ - Alles over de overstap vanuit KPN naar Argeweb

Gewijzigd op Fri, 19 May 2023 om 02:40 PM

Ben je klant van KPN voor clouddiensten zoals Microsoft 365 of heb je een domeinnaam geregistreerd? Dan heb je onlangs bericht gehad dat je diensten zijn overgedragen naar Argeweb. Wij verzorgen deze overstap voor je. Uiteraard kan het zijn dat je alsnog vragen of opmerkingen hebt. We hebben hier de meest voorkomende vragen voor je verzameld. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op!

Inhoudsopgave

Waarom is mijn dienst overgedragen naar Argeweb?

KPN heeft besloten om te stoppen met hun diensten op het gebied van cloudopslag, domeinnaam registratie en backups. Uiteraard willen zij voorkomen dat je als klant je data kwijt bent. Daarom heeft KPN met Argeweb een overeenkomst gesloten dat we je diensten overnemen. 

Wat voor bedrijf is Argeweb?

Argeweb is onderdeel van Yourhosting: al vijftien jaar één van de grootste hostingproviders van Nederland. We zijn gespecialiseerd in shared hosting en VPS, domeinnamen, SSL, en clouddiensten zoals Microsoft 365. Onze missie is het blij maken van iedere klant. Dus ook de nieuwe klanten afkomstig van KPN. Welkom!

Wanneer gaat dit gebeuren?

Je hebt van ons een mail gekregen met de datum waarop je pakket wordt overgezet. Deze heb je eind april of begin mei gehad. Je kunt de mail hier nog nalezen. 

Hoe kan ik Argeweb hierover bereiken?

Staat je vraag niet in deze FAQ staat of heb je nog aanvullende vragen of opmerkingen? Neem dan gerust even contact met ons op.

Hoe kan ik KPN hierover bereiken?

Heb je hierover nog een vraag aan KPN? Dan kun je het beste kijken op deze speciale informatie pagina van KPN voor klanten die overgaan naar Argeweb. Je vind hier ook de contactgegevens.

Welke diensten gaan over naar Argeweb?

De diensten die overgaan zijn voornamelijk clouddiensten. Maar het kan ook zijn dat je een domeinnaam hebt bij KPN die wordt overgezet. Het hele rijtje aan producten is als volgt:

  • Microsoft 365
  • Exchange Online
  • Back-up Online
  • Internet Veiligheidspakket (Protection Service for Business)
  • Domeinnaam Online (een geregistreerde domeinnaam)
  • SSL Certificaat
  • SSL (Secure Sockets Layer)

Wanneer heb ik hierover bericht gehad?

KPN heeft haar klanten hierover in februari ingelicht. Je hebt van ons ook een mail gehad; eind april of begin mei.

Gaan de voorwaarden veranderen?

Op het moment dat je over bent naar Argeweb, gelden onze algemene voorwaarden. Als je wilt kun je die hier inzien.

Welke tarieven betaal ik bij Argeweb?

Je stapt over naar Argeweb en betaald dan voortaan de tarieven van Argeweb. De tarieven kun je hier vinden:

Hoe kan ik het opzeggen?

Uiteraard kun je de diensten ook opzeggen als je er niet mee verder wilt. Let op: de dienstverlening van KPN hiervoor is gestopt. Als je jouw producten en diensten wilt behouden heb je hier wel een andere partij voor nodig. We kijken graag samen of je bij Argeweb een passende oplossing kunt vinden. 

Wil je toch alles stopzetten? Lees je hier meer over hoe je vanuit je klantpanel je producten opzegt. 

Waar moet ik nu zijn om mijn diensten te beheren?

Je bent nu klant van Argeweb. Je kunt je klantgegevens en al je producten beheren vanuit ons klantenpanel Mijn Argeweb. Je hebt hiervoor een mail van ons gekregen om een wachtwoord in te stellen.

Inloggen op Mijn Argeweb lukt niet.

Inloggen op Mijn Argeweb doe je met hetzelfde e-mailadres als bij KPN. We hebben vanuit veiligheidsoverwegingen je wachtwoord gereset. Deze moet je dus wijzigen. Ga naar deze pagina en kies voor de 'Wachtwoord vergeten' optie. 

Ik wil niet naar Argeweb. Wat nu?

KPN heeft er voor gekozen om volledig te stoppen met deze dienstverlening. Je hebt dus niet de mogelijkheid om het pakket te houden zoals het was. Uiteraard ben je niet verplicht om bij Argeweb te blijven. Wil je overstappen naar een andere aanbieder en/of het pakket opzeggen? Laat het ons weten.

Wat merk ik van de verhuizing? Gaat mijn account of data offline?

Wij verzorgen de volledige overgang voor je. Hierdoor gaan je gegevens niet offline. 

Mijn persoonlijke gegevens kloppen niet meer.

We nemen je gegevens één-op-één over van KPN. Als deze niet (meer) kloppen kun je deze aanpassen in je klantomgeving. Daarvoor log in je op Mijn Argeweb. Voor meer informatie over het beheren van je klantgegevens kijk je hier.

Wat verandert er aan de facturatie nu dat ik overga naar Argeweb?

Op het moment dat je klant bent bij Argeweb wordt de facturatie voortaan door ons gedaan. Je krijgt de facturen voor je diensten in de mail. Facturatie van onze producten gebeurd per jaar. Je kunt je administratie ook inzien en rechtstreeks betalen vanuit je klantomgeving. Voor meer informatie over facturatie en betaling kijk je hier.

Wat zijn de betaalgegevens van Argeweb?

Heb je openstaande factuur bij Argeweb? Je krijgt dan van ons een mail met een betaallink. Daarnaast kun je vanuit Mijn Argeweb je facturen inzien en online voldoen. Als je handmatig wilt betalen kun je het verschuldigde bedrag overmaken. Dat kan op IBAN: NL12 INGB 0681068523 onder vermelding van je klantnummer. Voor meer informatie over facturatie en betaling kijk je hier

Vanaf wanneer betaal ik de Argeweb tarieven?

Op het moment dat je overgang is afgerond krijg je van ons een factuur. Dit is voor de producten en diensten die ja afnam bij KPN en nu door ons zijn overgenomen. Dit is een factuur voor de periode van een jaar. 

Hoe log ik in mijn klantomgeving bij Argeweb?

Je klantomgeving bij ons heet Mijn Argeweb. Met je overstap van KPN hebben wij al een account voor je aangemaakt. Je hebt bericht van ons gehad met je inloggegevens. Weet je deze niet meer? Gebruik dan de wachtwoord vergeten optie

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren