Een .nl-domeinnaam waarvan het abonnement beëindigd word komt in quarantaine. Tijdens deze periode ben je geen eigenaar van de domeinnaam meer. Maar niemand anders kan de domeinnaam nog registeren. We vertellen hier meer over in dit artikel.
Inhoudsopgave
- Inleiding
- Een .nl-domeinnaam uit quarantaine halen
- Domeinnaam bestellen die in quarantaine staat
- Dropcatching
Inleiding
Quarantaine wordt ook wel redemption period genoemd. Tijdens deze periode van 40 dagen is de domeinnaam niet beschikbaar voor registratie. Alleen de houder van de domeinnaam kan de domeinnaam uit quarantaine halen. Hiermee voorkomen we dat je een domeinnaam direct kwijt bent als je deze bijvoorbeeld per abuis hebt opgezegd.
Een .nl-domeinnaam uit quarantaine halen
Je kunt hiervoor contact met ons opnemen. We dienen dit verzoek in namens jou bij de SIDN. Je registratie van de domeinnaam wordt dan weer hersteld. Let op: hier zijn kosten aan verbonden. We bespreken dit uiteraard van te voren met jou. Je betaald quarantaine kosten en de reguliere prijs voor het vastleggen van een domeinnaam. Je gaat hiermee een nieuwe overeenkomst van 12 maanden aan.
Domeinnaam bestellen die in quarantaine staat
Een domeinnaam in quarantaine kan wel besteld worden. Als deze na de quarantaine periode niet teruggehaald wordt door de eigenaar komt deze daarna op jouw naam. Hou er wel rekening mee dat er meerdere geïnteresseerden kunnen zijn. Een bestelling is dus niet een volledige garantie dat de domeinnaam straks ook echt van jou is.
Dropcatching
Staat jouw domeinnaam in quarantaine maar wil je liever geen kosten maken? Het lijkt dan misschien aantrekkelijk om de redemption periode af te wachten en daarna de domein weer te bestellen. We raden dit af. Als een domeinnaam uit quarantaine komt zijn er vaak meerdere belangstellenden. Er zijn veel instanties die aan dropcatching doen; ze registeren domeinnamen die vrijkomen en proberen ze voor veel geld te verkopen aan de vorige eigenaar.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren